Monday, October 20, 2014

IPOTEZA CU IZ VERIDIC

   Doborarea cursei de linie ce ducea din Tarile de Jos spre Malaezia in survolul sau nefericit pe deasupra freneticei Ucraine, 295 de victime ce visau la o vacanta de vis, s-a incheiat cu o enigma... pana la urma. Cine au fost vinovatii ?
  Comunitatea internationala, condusa de tarile occidentale a indreptat din primul moment degetul spre Rusia putiniana, doar in virtutea escaladarii secesioniste din acea parte a Ucrainei. Lucrurile par ca sunt mai complexe, iar daca facem o analiza pertinenta a unor dezvaluiri recente am putea sa tindem sa credem un aspect pe care l-am sustinut din primul moment. Cine avea cel mai mare interes ca in zona anatema sa cada asupra separatistilor pro-rusi si bineninteles in extenso spre adevaratul beneficiar al crizei dupa opinia vesticilor ce oricum creasera premizele incidentelor de pe Maidanul kievean, ati inteles desigur ca e vorba de Rusia, decat Ucraina ce intrase in disolutie statala ? Iata ca un concurs de imprejurari, adicatelea vocea unor experti citate in ziarul The New Straits Times, ziar de limba engleza din Malaezia, vin cu dezvaluiri ce unora li s-ar parea drept senzationale. Acolo se spune ca o racheta aer-aer plus tirul concertat al unui avion militar de vanatoare Suhoi-25 ce era in "umbra" nefericitilor din avionul Boeing MH-17 ar fi de fapt autorul, nicidecum  sistemul de rachete BUK operat de la sol de militiile sau separatistii, numitii cum doriti, pro-rusi. Vocile ce s-au exprimat in articolul din publicatia malaeziana sustin ca alaturi de racheta aer-aer o salva de calibrul 30 mm ce s-au regasit in gaurile de gloante in partile de fuselaj recuperate la sol explica de fapt lipsa atacului cu sistemul de rachete. " Un BUK-M1, cu focosul sau de 70 de kilograme, ar fi fost de ajuns sa doboare avionul, fara sa fie nevoie sa-l mai termine cu armele" preciza o sursa care elucida prezenta gaurilor de cartuse din fuselaj. Su-25 zboara pana la altitudinea de 7620 metri si avand in dotare un tun de calibrul 30 mm, era in " umbra " Boeingului ce survola spatiul aerian undeva la 10 000 de metri, zona de croaziera a avioanelor civile in general. " Unele sectiuni prezentau tipare de impact specific schijelor provenite de la detonarea unui focos de proximitate, in timp ce altele prezentau urme grupate precis, corespunzatoare unui tir de artilerie" spunea unul din experti, ceea ce confirma si ce sustinea ulterior doborarii Boeingului, ministrul Apararii din Rusia ca Su-25, din dotarea Fortelor Aeriene din Ucraina era in " umbra " ba mai mult centrul de monitorizare Rostov a confirmat prin captura video prezenta umbrei. Ce a ramas ciudat in privinta zborului a fost faptul ca sistemul de control aerian rus a constata o deviere de 14 kilometri de la coridorul initial in interiorul spatiului aerian ucrainean, iar aceasta deviere nu ar fi putut avea loc fara directionarea controlorilor de trafic ucraineni, mai mult radarele rusesti au sesizat si activarea Fortelor Aeriene din Ucraina, exact in momentul survolului cursei MH-17.
  Serviciul de Securitate al Ucrainei a confiscat casetele cu inregistrarea transmisiei aer-sol dintre Boeing si controlorii de trafic imediat dupa incident, nepunandu-le la dispozitia investigatorilor. Plus ca anumite rapoarte media au furnizat stirea ca celebrele cutii negre ale avionului doborat nici pana in ziua de azi nu au fost date publicului cu informatiile continute.
   Ipoteza vehiculata, ce aduce probe cred ca destul de pertinente, cu toate ca nu ma pot erija in a spune ca sunt un specialist, insa imi confirma ceea ce din primul moment am sustinut-o. Cine avea cel mai mult nevoie de un astfel tip de incident, macabru pana la urma, iar daca am lasa firul imaginatiei sa curga am ajunge la celebra teorie a conspiratiei cu Turnurile Gemene, unde se spune ca Statele Unite aveau nevoie de o drama cu impact emotional puternic pentru a declansa cruciada din Orient. Dar aceasta este alta poveste, a istoriei recente.
  Ramane inca misterul legat de aceasta tragedie contemporana, dar consider ca principalul ei beneficiar este Ucraina.

No comments: