Sunday, June 2, 2013

ADEVARATA FATA A MASS-MEDIA

     In 1953, in timpul unui banchet de la New York Press Club, lui John Swinton, decanul ziaristilor din America, i s-a cerut sa tina un toast in cinstea presei independente.
    Iata raspunsul lui:" Nu exista in istoria Americii o presa independenta.O stiti si voi si o stiu si eu.Niciunul dintre voi nu indrazneste sa-si exprime cinstit parerile in ziarul la care scrie.Sunt platit tocmai pentru a nu-mi exprima opiniile cinstite in ziarul pentru care scriu.Voi, ceilalti, sunteti platiti ca sa faceti la fel, si oricare dintre voi ar face nebunia de a-si scrie parerile in mod cinstit ar fi imediat expediat pe strada, cautand de lucru.Daca mi-as permite o parere cinstita intr-unul din numerele ziarului meu, slujba mea ar disparea in 24 de ore.Treaba jurnalistului este sa distruga adevarul, sa minta sfruntat, sa perverteasca, sa denigreze, sa linga cizmele lui Mamon, sa-si vanda tara si neamul pentru painea cea de toate zilele.O stiti si voi si o stiu si eu, si atunci de ce sa inchinam pentru presa independenta ? Suntem uneltele supuse si slugile bogatasilor din culise.Suntem marionetele...ei trag sforile si noi dansam.Talentele, posibilitatile si vietile noastre apartin altor oameni.Suntem doar niste prostituati intelectuali".
  
    Vi se pare ca actualmente situatia e diferita? Si mai mult, fenomenul a degenerat la nivel global, inclin sa cred....Asadar, care e diferenta intre presa libera si cea din sistemele totalitare?

     Unii mint frumos, iar ceilalti jurau ca spun adevarul....:)

3 comments:

Anonymous said...

test

Anonymous said...

Incotro se indreapta Romania , mai Eddie?
Ce vezi peste 15 ani ?!

Salu

Rostiri Ed-Pantea said...

Romania va merge cot la cot cu restul lumii....nu pot face predictii...si futurologul Fukuyama pe la inceputul anilor 90 vorbea de sfarsitul istoriei, ceea ce nu s-a intamplat:).....so?