Wednesday, May 15, 2013

HOLOCAUSTELE



      Majoritatea dintre dumneavoastra cunoasteti istoria atrocitatilor anti-evreiesti, si asta cu mult timp inaintea razboiului secundar global (de ex.pogromurile inchizitiei spaniole medievale).
      Ideea este ca nu acesta este scopul a ceea ce vreau sa pun pe tapet... am uzitat acest intro... doar pentru a reliefa directia prezentei "misive" :)
       Asadar, Holocaustul este un termen generic al limbii ebraice pentru genocid de rasa, dar care prin extrapolare, poate fi folosit mai generalist, ca exterminare a unui(unor) popo(a)r(e).
   Stiu de exemplu ca, Washington'ul, gazduieste un Muzeu al Holocaustului evreiesc, care daca nu ma insel, un anume domn Ioanid, roman de'al nostru, il manageriaza.
    Ok, toate bune si frumoase, toata stima mea pentru poporul american.... si pe buna dreptate evreii merita si meritau acest loc de readuceri aminte.
   Dar.... pe cand domnilor si un Muzeu al Holocaustului pentru american native cum bombastic, in opinia mea, sunt numiti primii locuitori ai Americii? Sau acesti cetateni de rangul doi, care au fost primii, dar au ajuns ultimii (ca doar abia dupa anul 1900, Congresul le-a acordat si lor cetatenia) vor astepta secole pana sa li se recunoasca toate nedreptatile.... si credeti-ma au fost multe.... comise de ceilalti locuitori ai mandrei Americi? Nu am intentii sau manifestari anti-americane, departe de mine gandul... insa mi se pare asa o lipsa de fair-play... pe unii sa-i rememoram, iar de altii sa ne facem ca ploua.
    Stimabililor....luati taurul de coarne....si aveti curajul, de a recunoaste franc... da i'am.... sunt prea multe si urate sa ma pun sa le enumar.
   Ce mi-a repugnat insa, de-a lungul anilor vorbind cu americani sadea sau altii, romani pripasiti pe'acol, a fost, o incercare aproape disperata, cel putin asa am simtit eu, de a-mi reliefa, cat de problematici sunt acesti natives.Asadar, mai explicit, vorbeam cu un domn, american neaos :) de pe la Seattle (apropo si Seattle a fost un domn nativ, pe care l'ati transformat in localitate), iar domnia sa, imi spunea ca:acesti nativi, au probleme cu alcoolul, chiar grave, cu suicidul, ori probleme de obezitate, neadaptare etc
    Dar onorata natiune.... nu v-ati intrebat vreodata.... asa in forul dumneavoastra interior... nu la nivel de suprafata, ca asa ati devenit meschini, oare de ce toate acestea?
   Probabil.... doar probabil spun, nimeni nu si'a dat seama.... n'ar fi exclus! Insa opinia mea, este clara.... noi europenii, transbordati de'a lungul secolelor, le-am dus si alcool si "civilizatie" (asta in sensul cum au perceput'o si inteles ei) si toate celelalte "binefaceri" de au ajuns sa fie extirpati ca natiuni... de au ajuns bietii sa se sinucida asa in numar mare.... cum stimabilul seattlezian incerca sa ma convinga.
    Revin si spun... nu sunt anti-american.... dar daca vad ca ploua afara, nimeni nu ma va convinge, cu oricate argumente ar veni, ca nu este asa.

    "Fiecare parte din acest pamant este sfanta pentru poporul meu. Fiecare ceatza din crangul intunecat, fiecare luminis si fiecare insecta este sfanta in memoria poporului meu. Fiecare parte din acest pamant e sacra... fiecare colina, fiecare vale, fiecare campie sau pajiste raspunde iubitoare pasilor (nostri)..."
     Capetenia SEATTLE (1786-1866), SUQUAMISH/DUWAMISH, extras dintr'o scrisoare din 1855 catre presedintele Pierce.

No comments: