Monday, May 5, 2014

EUROPARLAMENTARELE

   Am fost partas zilele trecute la a vedea mai indeaproape mica si marea clasa politica, manifestandu-se in zona mea de bastina. Deoarece alegerile pentru Parlamentul European bat la usa, firesc actorii si simpatizantii lor politici au iesit la " atac ". Ce a iesit enorm de mult in evidenta... asta asa in ochii mei ca un observator din afara, a esichierului politic... era marea discrepanta intre alegatorul obisnuit, fie el din clasa de jos sau eventual medie si actori. De la limuzine, demne de un oras american, parfumuri fine ce emanau odorizant de la zeci de metri... insa acesti factori ii pot privi colaterali, ce m-a frapat intr-o suficienta masura era atitudinea.
  Dincolo de zambete cu iz electoral, ori populisme ieftine, am regasit si... stupoare, intre multi participanti foarte tineri aroganta uneori desantata, iar a unor actori mai grizonati, plictis ori corvoada de a se afla in mijlocul gloatei. Chiar pareau unii, ca fac anumite favoruri ca se afla in multime, iar altii eventual cu o atitudine condescenta pozau intrun anume fel in acei dresori ce privesc blajin, poneiul cel dreseaza.
  Arcul politic a fost suficient de bine prezent, chiar am zambit in sinea mea, cand simultan cei ce pana mai ieri formau alianta USL, se perindau prin multime gata-gata sa se calce in " picioare " :). Fiind un eveniment socio-istoric si de divertisment, deci o natura de un eclectism suficient, la fel si publicul avea natura sa originala si pestritza in acelasi timp. Privind lucrurile asa... prin prisma psihologiei maselor, realizam ca o manifestare de genul, poate incalzi spiritele si chiar ar fi un bun factor de propaganda electorala... insa fiind o manifestare publica nepartizanala, fiecare actor politic incerca sa-si traga spuza, astfel ca masa amorfa poate a ramas putin in ceata, eventual incercand sa vada din ce directie poate obtine un beneficiu ( un mic, o bere etc ).
  Ca o ciudatenie :), total in afara subiectului, in timp ce scriu acest articol, tocmai am fost contactat de un institut de sondarea  opiniei publice pe teme politice cu tinta europarlamentarele... ciudat si distractiv.
  Ok, sa revin la oitze... ce doream sa reflect in aceste idei, este ca avand un timp de obsevatie si de analiza suficiente, imi intareau o idee mai veche, ca intre clasa politica romaneasca si popor liantul lipseste cu desavarsire. Ei reprezinta o autocratie, oligarhie sau mai bine zis cei ce au totul; putere, bani si glorie iar randasul are si el... nelinisti, asteptari, neimpliniri, angoase si privilegiul de a se plimba printre acesti extraterestri cu care in afara de aer nu imparte absolut nimic, deoarece privilegiatii merg in concedii unde palmasul are acces doar prin poze, conduc masini ce acelasi palmas le stie doar din reclame iar in rest case, conturi etc... doar Cel de Sus stie.
  Nu-mi ramane de facut decat sa dezvalui gustul amar ce mi l-au lasat aceste procesiuni vazute mai indeaproape si sa duc mai departe lupta pentru singurul partid ce a fost, este si va fi al maselor celor oropsiti.

No comments: