Thursday, March 6, 2014

DICTATURA EUROPEANA

  Spuneam in ultima postare ca lucrurile pot lua o anumita turnura in chestiunea ucraineana si se pare ca am avut dreptate. Dupa jocul pe care l-am numit cacealmist, sesizand ca nu mai poate sta cu mainile in san sau sa dea Domnul din ceruri ceva, UE incepe sa-si incoarde muschii. Tocmai l-am vazut pe D-nul Basescu vorbind de la Bruxelles, si involuntar a trebuit sa ma iau cu mainile de cap, cand vad reactia si atitudinea UE.
  Ma intorc cu gandul involuntar in istorie si incerc sa gasesc precedente de tipul actiunii de azi al UE insa constat ca mi-e greu sa gasesc similitudini.
  Cert este ca asist ( am ) la crearea, sa folosesc totusi un termen din istoria nationala..."monstruoasei coalitii ". Of course ca tre' sa si argumentez, gandurile si ideile mi se rotesc in cap, incercand sa iasa unul inaintea celuilalt :). Pai cine "dragii " nostrii conducatori nationali sau suprastatali, va mandateaza si mai mult chiar considerati ca v-au mandatat sa sariti la cap cu suma din cate spunea Basescu de 12 miliarde euro pentru ajutorarea, salvarea ???...Ucrainei ? Aceasta atitudine este curat dictatoriala si de sfidare a oricarui cetatean comunitar, deoarece ABSOLUT NIMENI nu i-a intrebat, macar si ca principiu democratic, daca sunt de acord cu angajarea acestei sume in directia statului ucrainean. Paroxismul este ca in alocutiunea basesciana, se vorbea despre nou instalatul regim la Kiev, ca de la sine inteles ca ar fi legitim fara niciun dubiu si ca si cum pomeneam anterior, toti ucraineenii cu drept de vot le-ar fi dat mandatul.
  Tot ce s-a intamplat azi  la Bruxelles sau pe unde s-or fi intalnit, caci oricum nu conteaza, aminteste de vechii satrapi ai Asiriei care nu doar ca sfidau, deoarece nici macar nu cunosteau regula jocului democratic, asadar avand circumstante...cel putin din punctul meu de vedere, deoarece nu am certitudinea ralierii celor 450 de milioane de comunitari la ideea mea, insa nu pot accepta sub nicio forma neconsultarea cetatenilor, pentru ca acest caz nu doar european cat si global are suficiente circumstante agravante la nivelul securitatii, incat sa decizi prin dictat...1. acordarea unei sume consistente din banii contribuabilului ( cand deficitele bugetare ale unor tari, scartzaie din toate partile ) si 2. recunoasterea si exprimarea "autoritati legitime" cand tot cunascatorul unei minime realitati de democratie stie ca nu e asa.
   Bineinteles ca cele reliefate mai sus, le-am luat ca si chestiuni de principiu...fireste faptic era destul de dificil sa avem un consult de tip referendum la nivelul intregii uniuni, dar sensul ramane, iar ideea de monstruoasa coalitie o privesc in contextul in care, simtind ca ii aluneca pestele cel gras din mana, statele au inceput sa se coalizeze chit ca Germania cel putin, stie de robinetul putinian, care odata inchis ar strangula economia teutona.
   Premonitia lui Ungureanu, cel putin pana la ora asta nu a fost semnalata, nimeni nedand inca ultimatumuri cuiva, constituind prin fapta ocuparea de teritorii, chiar cu populatii majoritare ca in cazul Prusiei Orientale. Insa, par-se ca majoritarii Crimeii au decis de unii singuri sa incerce o re-alipire, iar dupa zvonistica si alti rusi ucraineeni vor proceda la fel.
 
  Cu toate ca ne revendicam ca urmasii anticei Elade ( Grecia ), si vorbim constant despre democratie, legitimitate etc se pare ca am luat din modele antichitatii doar partile mai putin eligibile cat cele mai mult convenabile ( oare si-a bagat Machiavelli coada ? :)  )

No comments: